Animatsioonfilm |
246963 |
“Animatsioonfilm” on nii algajatele kui ka edasijõudnud filmihuvilistele ja õppekavas keskendutakse eelkõige animatsioonfilmi režiile ja filmide tegemisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi loomiseks vajalike komponentide sisust, nende valmistamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning huvitava süžee tähtsusest. Huviala läbimine annab hea aluse lühifilmide loomiseks ja filmifestivalidel osalemiseks. |
Botaanika - taimede salaelu |
246306 |
“Rohelise bioloogia” huvialade õppekavades keskendutakse erinevate valdavalt praktiliste metoodikate sünergias elusorganismide uurimisele. Õppur saab põhjaliku ülevaate erinevate organismide tunnustest, ehitusest ja toimimisest. Huviala hõlmab paljude erinevate organismigruppide kasvatamist ja vaatlemist. |
Elufüüsika alused |
236923 |
„Elufüüsika aluste“ õppekaval õppur lahendab elulises võtmes füüsikaprobleeme. Õppekava põimib endas füüsikat teiste distsipliinidega, võimaldades õppuril laiendada silmaringi ja saavutada valmisolek edasisteks õpinguteks erinevates loodusteadustega seotud valdkondades. |
Elumatemaatika II |
232882 |
“Elumatemaatika II” õppekavas keskendutakse matemaatika kasutamise oskuse
arendamisele igapäevases elus. Huviala aitab matemaatikateadmisi õppurile lähemale tuua,
sidudes erinevaid distsipliine matemaatilisse võtmesse. |
Filmiloome I |
231482 |
“Filmiloome” õppekavas keskendutakse filmimaailmaga tutvumisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi loomiseks vajalike komponentide sisust, nende valmistamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning huvitava süžee tähtsusest. Huviala läbimine annab hea aluse edasiseks edukaks osalemiseks erinevate filmida loomisel. |
Filmiloome II |
246902 |
“Filmiloome II” on edasijõudnud filmihuvilistele ja õppekavas keskendutakse eelkõige dokumentaalfilmi ja mängufilmi režiile ja filmide tegemisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi loomiseks vajalike komponentide sisust, nende valmistamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning huvitava süžee tähtsusest. Huviala läbimine annab hea aluse lühifilmide loomiseks ja filmifestivalidel osalemiseks. |
Floristika ja disain |
258096 |
“Floristika ja disain” õppekavas keskendutakse õppuris huvi ja arusaamise tekitamisele floristika valdkonna vastu. Õppekava eesmärk on luua õppuris julgus ja tahe lilleseadega tegelemiseks. Õpe koosneb nii teoreetilisest kui praktilisest tegevusest. |
Helirežii ja filmimuusika |
247622 |
“Helirežii ja filmimuusika” on nii algajatele kui ka edasijõudnud heli- ja filmikunsti huvilistele, õppekavas keskendutakse eelkõige helide salvestamisele, helitöötlusele ja filmimuusika tegemisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi helindamiseks vajalike komponentide sisust, helide salvestamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning filmimuusika loomisest. |
Keskkonnasõbralik mina |
231483 |
“Keskkonnasõbraliku mina” õppekavas keskendutakse erinevate metoodikate sünergias säästlike eluviiside defineerimisele, uurimisele, rakendamisele. Õppekava läbimine aitab mõista ringmajanduse põhimõtteid ning neid integreerida iga indiviidi igapäevaellu läbi mitmekülgse praktilise ettevalmistuse. Huviala õppimise käigus valmistatakse erinevaid igapäevaseid tooteid, sh ökoloogilisi puhastusvahendeid, ökoloogilist kosmeetikat, vegan toiduaineid. |
Kunsti ja teaduse interaktsioonid |
247782 |
„Kunsti ja teaduse interaktsioonide“ huviala põhifookus on õppuri loovuse arendamisel. Õppekavas tutvutakse erinevate teaduslikult hästi kirjeldatud loodusnähtustega ja rakendatakse neist tulenevaid omadusi kunstilises võtmes. |
Käsitöö ja disain |
258097 |
“Käsitöö ja disain” õppekavas keskendutakse käsitöötehnoloogiate ja disaini põimitud õppele. Õppekava läbinud õppuril on esmased teadmised erinevatest traditsioonilistest ja nüüdisaegsetest tehnoloogiatest ning julgus oskuskult läheneda kaartide, kutsete ja karpide valmistamisele. Õppekavas võimaldatakse luua erinevateks sündmusteks sobivaid dekoratsioone. |
Liikuvus ja logistika |
258098 |
“Liikuvus ja logistika” õppekavas keskendutakse õppuri huvi ja arusaamise tekitamisele logistika ja liikuvuse valdkonna vastu. Logistika ja liikuvusega puutume kokku igapäevaselt ning valdkonnal on oluline roll nii majandusele kui inimeste elukorraldusele. Õpe koosneb nii teoreetilisest kui praktilisest osast ning sisaldab tutvumisi ettevõttetega ning laborite ning kasutatavate tehnoloogiate ja tarkvaralahendustega. |
Materjaliteadus |
246303 |
“Materjaliteaduse” õppekavas keskendutakse keemia, füüsika ja inseneriteaduste integreerimisele ning iga õppuri loovuse mitmekülgsele arendamisele. Õppur omandab õppekava läbimisega oskused, kuidas mõista ja mõtestada materjalide omaduste ning kasutusaladega seotud põhimõtteid. Õpe on praktiline ning hõlmab tegevusi laboris. |
Moedisain I |
236922 |
Läbi loovuse isiklike võimete piire kompiva „Moedisain I“ õppekaval saab õppur õmblemiseks vajalikke praktilisi teadmisi ja oskusi. Huviala aitab õpilases kujundada oma isikupärast riietusstiili, kasvatada teotahet ning oskust oma tegevust praktikas eesmärgistada ning eesmärke ka saavutada. Õppur saab osa praktilistest ülesannetest õmblusdisainis ja -tehnoloogias. |
Moedisain II |
246302 |
“Moedisain II” õppekavas keskendutakse erinevate keerukamate rõivaesemete õmblemisele, õmblemise tehnoloogilisele järjekorrale ing tehnoloogiliste sõlmede õmblemisele. Huviala aitab õppuril välja kujundada oma isikupärast riietusstiili ja kasvatada tööarmastust ning arendada töökultuuri. Loovtegevus arendab õpilaste fantaasiat, julgust olla isikupärane ja stiilne. |
Rahatarkus I |
246304 |
“Rahatarkus” õppekavas keskendutakse päris elus vajamineva matemaatikaoskuse arendamisele. Huviala eesmärk on siduda matemaatikaga igapäevased tegevused. |
Rahatarkus II |
258099 |
“Rahatarkus II” õppekavas keskendutakse päris elus vajamineva matemaatikaoskuse arendamisele. Huviala eesmärk on siduda matemaatikaga igapäevased tegevused. |
Robootika I |
236924 |
„Robootika I“ õppekava hoogustab õppurit huvituma robotitehnikast ning süvendada õppuri loov- ja raalmõtlemist praktiliste ülesannete kaudu. Õppekaval on esindatud nii mehaanika baasteadmiste omandamine, programmeerimise alused kui ka robootika alused. Õppekavale oodatakse õppima puuduva või vähese varase robootika kokkupuutega õppurit. |
Robootika II |
236925 |
Edasijõudnud robootikahuvilistele mõeldud „Robootika II“ õppekavas keskendutakse füüsikalis-matemaatilises võtmes praktiliste probleemülesannete lahendamisele. Õppekava põimib endas praktilist robotitehnikat ja matemaatikat, võimaldades õppuril laiendada silmaringi ja saavutada valmisolek edasisteks õpinguteks mõlemas valdkonnas. |
Roheline bioloogia |
231484 |
“Rohelise bioloogia” huviala õppekavas keskendutakse erinevate valdavalt praktiliste metoodikate sünergias elusorganismide uurimisele. Õppur saab põhjaliku ülevaate erinevate organismide tunnustest, ehitusest ja toimimisest. Huviala hõlmab paljude erinevate organismigruppide kasvatamist ja vaatlemist. |
Roheline planeet - kestlikud võimalused |
231483 |
Huviala “Roheline planeet: kestlikud võimalused” õppekavas keskendutakse erinevate metoodikate sünergias säästlike eluviiside defineerimisele, uurimisele, rakendamisele. Õppekava läbimine aitab mõista ringmajanduse põhimõtteid ning neid integreerida iga indiviidi igapäevaellu läbi mitmekülgse praktilise ettevalmistuse. Huviala õppimise käigus valmistatakse erinevaid igapäevaseid tooteid. Praktiliste tegevuste käigus omandab õppur teadmised igapäevaelus rohelise mõtteviisi edendamiseks. |
Rohetehnoloogiad |
258100 |
“Rohetehnoloogiad” õppekavas keskendutakse taastuvatele energiaallikatele ja nende kasutamisele igapäevaelus. Õppur saab ülevaate tänapäeval kasutatavatest meetoditest elektrienergia tootmisel ning kasutamisel. Huviala aitab õpilastel kujundada oma nägemust energiatarbimisest ja piiratud ressurssidest Maal. Õppekava vältel keskendutakse kolmele põhivaldkonnale – elektrisõidukid, päikeseenergia, tuuleenergia, energiasalvestid. |
Sissejuhatus arhitektuuri |
246307 |
“Sissejuahtus arhitektuuri” huviala põhifookus on arhitektuuriliste algteadmiste jagamine õppurile läbi praktiliste tegevuste. Õppekava arendab õppuri loovust, loogilist mõtlemist ning arusaama era- ja ärihoonetest ning linnaplaneerimisest. |
Sissejuhatus loodusteadustesse |
232883 |
“Sissejuhatus loodusteadustesse” õppekavas keskendutakse erinevatele loodusteaduse valdkondadele ja tehakse läbi levinumad uuringud/katsed, mida teadlased teevad. Kursuse eesmärk on tutvustada noortele loodusteadlaste uurimisvaldkondi ning tulevikus õpitavaid loodusteadustega seotud erialu. |
Zooloogia - mikro- ja makromaailm |
246305 |
“Rohelise bioloogia” huvialade õppekavades keskendutakse erinevate valdavalt praktiliste metoodikate sünergias elusorganismide uurimisele. Õppur saab põhjaliku ülevaate erinevate organismide tunnustest, ehitusest ja toimimisest. Huviala hõlmab paljude erinevate organismigruppide kasvatamist ja vaatlemist. |
Teaduse algkursus I |
231485 |
“Teaduse algkursuse” õppekavas keskendutakse lihtsamate katsete kaudu noores avastajas uudishimu rahuldamisele. Huviala tundides on noorel avastajal võimalik omal soovil kas vaadelda või osaleda katse läbiviimises. Osa katseid on vaid demonstratiivsed. |
Teaduse algkursus II |
246904 |
“Teaduse algkursuse” õppekavades keskendutakse lihtsamate katsete kaudu noores avastajas uudishimu rahuldamisele. Huviala tundides on noorel avastajal võimalik omal soovil kas vaadelda või osaleda katse läbiviimises. Osa katseid on vaid demonstratiivsed. |
Tööstusdisain |
247002 |
“Tööstusdisain I” õppekavas keskendutakse tööstusdisaini algtõdedele ning nende teadmiste ja oskuste kaudu toodete kujundamisele ning valmistamisele. Läbi saadus teadmiste ning oskuste arendavad õppurid endas loovat mõtlemist, probleemilahendust ning käelisi oskusi. |
Valge bioloogia |
231486 |
“Valge bioloogia” huviala selgitab õppurile orgaaniliste ja biomolekulide leidumist ja funktsioone. Huviala raames tutvutakse orgaaniliste ja biomolekulide eraldamise, mõõtmise ja sünteesimise metoodikatega. Huviala on valdavalt katseline, kuid sisaldab ka võrdlemisi spetsiifilist teooriakomponenti. |
Väitluse alused |
231487 |
“Väitluse aluste” huviala eesmärgiks on arendada õppurites esinemisoskust ning -julgust ja seda läbi arutlemise. Õppur omandab oskused, kuidas arutleda kasutades faktipõhist informatsiooni ning tutvub läbi erinevate õppeainete oluliste teemadega, mis aitavad mõista ühiskonda väga erinevatel tasemetel. |