| Andmed ja statistika |
232882 |
“Andmed ja statistika” õppekavas keskendutakse matemaatika kasutamise oskuse
arendamisele igapäevases elus. Huviala aitab matemaatikateadmisi õppurile lähemale tuua,
sidudes erinevaid distsipliine matemaatilisse võtmesse. |
| Arhitektuur |
246307 |
“Arhitektuuri” huviala põhifookus on arhitektuuriliste algteadmiste jagamine õppurile läbi praktiliste tegevuste. Õppekava arendab õppuri loovust, loogilist mõtlemist ning arusaama era- ja ärihoonetest ning linnaplaneerimisest. |
| Biokeemia |
231486 |
“Biokeemia” huviala selgitab õppurile orgaaniliste ja biomolekulide leidumist ja funktsioone. Huviala raames tutvutakse orgaaniliste ja biomolekulide eraldamise, mõõtmise ja sünteesimise metoodikatega. Huviala on valdavalt katseline, kuid sisaldab ka võrdlemisi spetsiifilist teooriakomponenti. |
| Botaanika - taimede salaelu |
246306 |
“Rohelise bioloogia” huvialade õppekavades keskendutakse erinevate valdavalt praktiliste metoodikate sünergias elusorganismide uurimisele. Õppur saab põhjaliku ülevaate erinevate organismide tunnustest, ehitusest ja toimimisest. Huviala hõlmab paljude erinevate organismigruppide kasvatamist ja vaatlemist. |
| Debateerimise meistriklass |
231487 |
“Debateerimise meistriklass” huviala eesmärgiks on arendada õppurites esinemisoskust ning -julgust ja seda läbi arutlemise. Õppur omandab oskused, kuidas arutleda kasutades faktipõhist informatsiooni ning tutvub läbi erinevate õppeainete oluliste teemadega, mis aitavad mõista ühiskonda väga erinevatel tasemetel. |
| Filmiloome |
231482 |
“Filmiloome” õppekavas keskendutakse filmimaailmaga tutvumisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi loomiseks vajalike komponentide sisust, nende valmistamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning huvitava süžee tähtsusest. Huviala läbimine annab hea aluse edasiseks edukaks osalemiseks erinevate filmida loomisel. |
| Helitehnoloogia |
247622 |
“Helitehnoloogia” on nii algajatele kui ka edasijõudnud heli- ja filmikunsti huvilistele, õppekavas keskendutakse eelkõige helide salvestamisele, helitöötlusele ja filmimuusika tegemisele. Huviala läbinud õppuril tekib arusaam filmi helindamiseks vajalike komponentide sisust, helide salvestamiseks vajalikest teadmistest ja oskustest ning filmimuusika loomisest. |
| Keskkonnasõbralik mina |
231483 |
“Keskkonnasõbraliku mina” õppekavas keskendutakse erinevate metoodikate sünergias säästlike eluviiside defineerimisele, uurimisele, rakendamisele. Õppekava läbimine aitab mõista ringmajanduse põhimõtteid ning neid integreerida iga indiviidi igapäevaellu läbi mitmekülgse praktilise ettevalmistuse. Huviala õppimise käigus valmistatakse erinevaid igapäevaseid tooteid, sh ökoloogilisi puhastusvahendeid, ökoloogilist kosmeetikat, vegan toiduaineid. |
| Kunsti ja teaduse interaktsioonid |
247782 |
„Kunsti ja teaduse interaktsioonide“ huviala põhifookus on õppuri loovuse arendamisel. Õppekavas tutvutakse erinevate teaduslikult hästi kirjeldatud loodusnähtustega ja rakendatakse neist tulenevaid omadusi kunstilises võtmes. |
| Liikuvus ja logistika |
258098 |
“Liikuvus ja logistika” õppekavas keskendutakse õppuri huvi ja arusaamise tekitamisele logistika ja liikuvuse valdkonna vastu. Logistika ja liikuvusega puutume kokku igapäevaselt ning valdkonnal on oluline roll nii majandusele kui inimeste elukorraldusele. Õpe koosneb nii teoreetilisest kui praktilisest osast ning sisaldab tutvumisi ettevõttetega ning laborite ning kasutatavate tehnoloogiate ja tarkvaralahendustega. |
| Materjaliteadus |
246303 |
“Materjaliteaduse” õppekavas keskendutakse keemia, füüsika ja inseneriteaduste integreerimisele ning iga õppuri loovuse mitmekülgsele arendamisele. Õppur omandab õppekava läbimisega oskused, kuidas mõista ja mõtestada materjalide omaduste ning kasutusaladega seotud põhimõtteid. Õpe on praktiline ning hõlmab tegevusi laboris. |
| Miks-Miks-Miks |
260001 |
Huviringi “Miks? Miks? Miks?” õppekava annab õppijale ülevaate meid ümbritsevatest
keskkondadest, tutvustab erinevate ainete olemasolu ja nende mõju inimesele, annab võimaluse
tutvuda erinevate protsessidega meie ümber (nt veeringe, maavärin, põhjavee teke ning kasutamine inimese poolt jpm). Õppeainetest on lõimitud matemaatika, loodusõpetus, tehnoloogia, käeline tegevus. Suure osakaaluga on huviringis igapäevaeluga seotud
probleemide väljaselgitamine ja võimalike lahenduste leidmine. |
| Moedisain I |
236922 |
Läbi loovuse isiklike võimete piire kompiva „Moedisain I“ õppekaval saab õppur õmblemiseks vajalikke praktilisi teadmisi ja oskusi. Huviala aitab õpilases kujundada oma isikupärast riietusstiili, kasvatada teotahet ning oskust oma tegevust praktikas eesmärgistada ning eesmärke ka saavutada. Õppur saab osa praktilistest ülesannetest õmblusdisainis ja -tehnoloogias. |
| Moedisain II |
246302 |
“Moedisain II” õppekavas keskendutakse erinevate keerukamate rõivaesemete õmblemisele, õmblemise tehnoloogilisele järjekorrale ing tehnoloogiliste sõlmede õmblemisele. Huviala aitab õppuril välja kujundada oma isikupärast riietusstiili ja kasvatada tööarmastust ning arendada töökultuuri. Loovtegevus arendab õpilaste fantaasiat, julgust olla isikupärane ja stiilne. |
| Politoloogia |
260002 |
“Politoloogia” huviala eesmärgiks on arendada õppurite kriitilist mõtlemist, kodanikupädevusi,
anda ülevaade riigi toimimisest ja inimese rollist selles. Õppur omandab teadmised ja
oskused, mis aitavad tal erinevates probleemides oma arvamuse kujundada, riigielus osaleda.
Õpe toimub suures osas läbi ühiste diskussioonide, analüüsimiste ja arutelude. |
| Psühholoogia |
260022 |
"Psühholoogia" huviala tutvustab inimese psüühikat, käitumist ja suhtlemist. Arendatakse
kriitilist mõtlemist, eneseteadvust, empaatiat ning uurimismeetodite baasteadmisi. |
| Rahatarkus I |
246304 |
“Rahatarkus” õppekavas keskendutakse päris elus vajamineva matemaatikaoskuse arendamisele. Huviala eesmärk on siduda matemaatikaga igapäevased tegevused. |
| Rahatarkus II |
258099 |
“Rahatarkus II” õppekavas keskendutakse päris elus vajamineva matemaatikaoskuse arendamisele. Huviala eesmärk on siduda matemaatikaga igapäevased tegevused. |
| Robootika I |
236924 |
„Robootika I“ õppekava hoogustab õppurit huvituma robotitehnikast ning süvendada õppuri loov- ja raalmõtlemist praktiliste ülesannete kaudu. Õppekaval on esindatud nii mehaanika baasteadmiste omandamine, programmeerimise alused kui ka robootika alused. Õppekavale oodatakse õppima puuduva või vähese varase robootika kokkupuutega õppurit. |
| Robootika II |
236925 |
Edasijõudnud robootikahuvilistele mõeldud „Robootika II“ õppekavas keskendutakse füüsikalis-matemaatilises võtmes praktiliste probleemülesannete lahendamisele. Õppekava põimib endas praktilist robotitehnikat ja matemaatikat, võimaldades õppuril laiendada silmaringi ja saavutada valmisolek edasisteks õpinguteks mõlemas valdkonnas. |
| Sissejuhatus loodusteadustesse |
232883 |
“Sissejuhatus loodusteadustesse” õppekavas keskendutakse erinevatele loodusteaduse valdkondadele ja tehakse läbi levinumad uuringud/katsed, mida teadlased teevad. Kursuse eesmärk on tutvustada noortele loodusteadlaste uurimisvaldkondi ning tulevikus õpitavaid loodusteadustega seotud erialu. |
| Zooloogia - mikro- ja makromaailm |
246305 |
“Rohelise bioloogia” huvialade õppekavades keskendutakse erinevate valdavalt praktiliste metoodikate sünergias elusorganismide uurimisele. Õppur saab põhjaliku ülevaate erinevate organismide tunnustest, ehitusest ja toimimisest. Huviala hõlmab paljude erinevate organismigruppide kasvatamist ja vaatlemist. |
| Teaduse algkursus I |
231485 |
“Teaduse algkursuse” õppekavas keskendutakse lihtsamate katsete kaudu noores avastajas uudishimu rahuldamisele. Huviala tundides on noorel avastajal võimalik omal soovil kas vaadelda või osaleda katse läbiviimises. Osa katseid on vaid demonstratiivsed. |
| Teaduse algkursus II |
246904 |
“Teaduse algkursuse” õppekavades keskendutakse lihtsamate katsete kaudu noores avastajas uudishimu rahuldamisele. Huviala tundides on noorel avastajal võimalik omal soovil kas vaadelda või osaleda katse läbiviimises. Osa katseid on vaid demonstratiivsed. |
| Tootedisain |
247002 |
“Tootedisain I” õppekavas keskendutakse tööstusdisaini algtõdedele ning nende teadmiste ja oskuste kaudu toodete kujundamisele ning valmistamisele. Läbi saadus teadmiste ning oskuste arendavad õppurid endas loovat mõtlemist, probleemilahendust ning käelisi oskusi. |